Атестація

         Моя тема самоосвіти - "Реалізація здоров’язберігаючих технологій навчання на уроках біології"




Досвід  роботи
Суторміної  Олександри    Михайлівни
учителя біології
спеціаліст «вищої категорії», звання «Старший учитель»
2016

Зміст
1. Актуальність


2.Проблема


3.Теоретичне обґрунтування


4.Технологія досвіду


5.Висновки




2

Актуальність досвіду
У сучасному суспільстві школа є соціальним інститутом, обов’язковим для кожної дитини. Як відомо,найбільшою цінністю кожної людини є її здоров’я, а оскільки багато часу учні проводять у стінах школи, то завдання педагогів –створити умови для здоров’язберігаючого навчання, передати дітям і батькам важливі знання про збереження здоров’я, навчити учнів засвоювати ці знання в повсякденному житті. Тільки здоровий спосіб життя в довгостроковій перспективі сприятиме поліпшенню стану здоров нації.
Здоров’я дітей – це царина, в якій закладене наше майбутнє,тому перед педагогами, батьками і громадськістю постає завдання виховувати здорове покоління. Але останні статистичні дані свідчать про те, що за період навчання дітей у школі  стан їхнього здоров’я погіршується в 5 -6 разів.І ці сумні факти підтверджують, що саме в школі учень отримує відхилення у здоров’ї.
Застосування в педагогічному процесі здоров’язберігаючих технологій допоможе навчити учнів жити без конфліктів і стресів, укріплювати, зберігати своє і цінувати чуже здоров’я., підсилити мотивацію до навчання , дотримуватися принципів здорового способу життя.
Проблеми:
1.Дитинство  :– багато нового, яке само по собі є стресом;
– багато очікувань і вимог, що також є ситуаціями стресу;
– мало вмінь і досвіду для захисту  від стресів або для вирішення ситуацій стресу;
– будь-який день, урок, вчитель, однокласники тощо – є більш ніж новими подразниками для дитини.
2.Дорослі часто сприймають дитину як полігон для війн.
Діти вміють використовувати війну між дорослими на свою “користь”
Дитині дискомфортно :– коли немає підтримки і захисту;
– очікувати від вчителя ролі батьків;
–  мати досвід поганого відношення батьків до вчителя і школи;
3
– відчувати з боку батьків або завищені очікування, або байдужість, або агресивність у вимогах.
3. – 12 бальна система “заточена” під письмові рівневі контролі знань, а на практиці учні отримують суб’єктивні оцінки вчителя за старою системою вимог “відповів-не відповів” та переведення 12 балів у 5
–  вчителі використовують бали 1 та 2 як покарання за невивчений урок
– оцінка – найбільший подразник і фактор конфлікту  в системі “учень-вчитель-батьки”
4. Шкільна реальність, на жаль, доводить:
– помилки учня – привід для покарання від вчителя;
– переписування контрольної -найбільш поширений спосіб виправлення оцінки;
– вчитель приймає рішення надати можливість учню підвищити оцінку чи ні;
– оцінка виконує роль батога та пугала;
– велика доля шкільної тривожності має в основі страх перед оцінкою та перед реакцією батьків на оцінку
5. Учні – найбільш безправна частина населення, для якої, практично, не існує ситуації вибору.
Омана: вчити приймати рішення потрібно з підліткового віку
Інфантильні і агресивні діти – продукт виховання батьків і школи.

Теоретичне обґрунтування
Здоров’язберігаючі технології – це комплекс заходів, який включає взаємозв’язок і взаємодію всіх факторів освітнього середовища, спрямованих на збереження здоров’я  дитини на всіх етапах його навчання і розвитку. В концепції освіти передбачено не тільки збереження, але і активне формування здорового способу життя і здоров’я вихованців

4
Технологія досвіду
Застосування на уроках здоров’язберігаючої технології навчання передбачає:
*створення гігієнічних умов у навчальному кабінеті:температура і вологість повітря, інтенсивність освітлення класу і дошки;
*дотримання правил техніки безпеки;
*формування в учнів мотивації до навчальної діяльності;
*створення сприятливого психологічного клімату;
*взяття до уваги періодів працездатності дітей на уроках;
*чергування видів навчальної діяльності (норма 5-7 видів за урок);
*зваження на вікові та фізіологічні особливості учнів;
*обгрунтованість і тривалість застосування технологічних засобів навчання;
*використання під час уроку емоційних розрядок та фізкультхвилинок.
*єдність педагогічних дій учителів і батьків;
*створення умов передбачуваного навчання;
*навчити дитину вчитися і цінувати здоров’я
Реалізація здоров’язберігаючих технологій навчання на уроках біології
Відбувається :1.для учителя  через є чітку організація праці, визнання пріоритету особистості дитини, її виховання та розвитку над досягненням дидактичних цілей;
2.для учня через свідоме і відповідальне ставлення до навчальної діяльності, відкритість для нового знання, готовність до самоосвіти;
3.для батьків є розуміння вимог вчителя, здатність приймати участь у контролі навчання дитини і бажання допомогати дитині у навчанні.
Під час формування здоров’язберігаючої компетентності діють принципи:

У роботі учня
«вчуся – використовую – створюю»
У роботі вчителя «вчу – діагностую – контролюю – корегую свою роботу»
Щодо участі батьків «допомагаю – контролюю – допомагаю».
5
Висновки

1.«Даючи знання, не відбирай здоров’я» - так стверджували в стародавньому Римі,визнаючи один із найгуманніших принципів освіти. Ці слова, на мою думку,повинні стати девізом кожного учителя. Здоров’язберігаючі технології дають змогу сформувати в учнів знання про те,як жити нині, щоб мати шанс побачити завтра.
2.Єдність педагогічних дій вчителів і батьків cприяє здоровому навчанню і розвитку дитини.
 3.Умова передбачуваного навчання:
відповідальність всіх учасників навчально-виховного процесу за свій внесок у створення і підтримку «зони комфорту» (відповідно до очікуваного результату) і розуміння залежності «дія – результат» .
4. Здоров’язберігаюче навчання -це підготовлений заздалегідь, відомий учням, батькам і вчителям простір навчальних завдань, алгоритмів і домовленостей, що визначає особистісні стосунки і взаємні очікування як з боку вчителів,так і з боку дітей та батьків.
5.Необхідність дотримання:
*Чіткості вимог і критеріїв оцінювання
*Системи завдань, які повторюються
*Розвиток ситуації через пояснення, розуміння і контроль
6. Між батьками і вчителями є дитина, тому у співпраці немає альтернативи,
взаємні домовленості – єдина гарантія запобігання конфліктам.
7. Є така професія – ВЧИТЕЛЬ
Обов’язковим у ній є:людяність, емпатія, повага до дитини,забезпечення здоров’я і успіху дитини.
8.Необхідно забезпечити:
      Систему завдань, де є рівні від простого до складного, від репродукції до творчості,ясність і чіткість запитань ,алгоритм роботи,можливість отримати найвищий бал,зацікавленість пошуком і щастям пізнання.
6
      Учням :можливість розвитку особистості, включаючи  відповідальність і адекватну самооцінку,контроль  має бути відомий заздалегідь,відомі і незмінні бали (“ціна”) завдань різних рівнів, де учень і батьки можуть легко обчислити бали .
      Усвідомлення,що:
       інтерес дитини її здоров’я  і успіх в житті – пов’язані
      дитина має право на свої експерименти, на свою творчість, на свої помилки, на свої захоплення.
      інформація, шкільні предмети, вчителі , батьки можуть заповнити індивідуальний простір дитини так, що в ньому не залишиться місця для вияву хисту, цікавості, інтересу.
9.Навчити дитину:
 вчитися і цінувати здоров’я;
 вчитися самостійно;

Вміння вчитися самостійно – гарантія успіху, самодостатності, реалізації і, врешті решт, щастя!

Комментариев нет:

Отправить комментарий